Voor de waterliefhebbers

Wat is er op een warme dag lekkerder dan in of om het water zijn? Je hoeft voor verkoeling niet ver van huis, want Ridderkerk is omringt door water.

18 juli 2024

1. zwemmen en spelen

Zwem je liever in een zwembad of in een zwemvijver? In Ridderkerk kan het allebei. Zwembad De Fakkel heeft een buitenbad. Je kunt er baantjes trekken, maar ook recreatief zwemmen. Er is een apart peuter-/kleuterbad en een fijne ligweide met speeltoestellen, picknicktafels en ligbedden. Wil je liever even uit de zon? Dan kun je ook heerlijk binnen zwemmen tussen de palmbomen en watervallen. Er is binnen voor kleintjes ook een apart bad met speelattracties.

2. de natuur in

Wil je graag de natuur in, ga dan eens naar de zwemvijver in het Oosterpark. Daar is een strandje waar je lekker kunt kliederen met zand en heerlijk kunt zwemmen. In Slikkerveer is er een klein maar fijn strandje aan de Industrieweg, zwemplas Woude. Het zandstrand loopt geleidelijk af, dus je kunt er met de kinderen veilig in het water spelen. Houd je niet zo van zand tussen je tenen? Dan is de Waalboezem Surfbocht iets voor jou. Je kunt er vanaf de kade (met gras) een heerlijke duik nemen. Misschien ken je deze plek als de Surfbocht of het Waaltje.

3. het water op

Wil je Ridderkerk eens op een andere manier ontdekken? Bij De Theetuin kun je een fluisterboot, een kleine of een grote sloep huren. Je kunt er natuurlijk ook gewoon lekker mee dobberen op de Waal. De bootjes varen maximaal zes kilometer per uur. Genoeg tijd dus om lekker om je heen te kijken. Je zult zien dat alles er anders uit ziet vanaf het water. Je hebt geen vaarbewijs nodig, maar moet wel 14 jaar of ouder zijn om met deze bootjes te mogen varen.

4. helemaal tot rust

Of gooi eens een hengeltje uit. Tijdens het vissen kunt je echt even relaxen langs de waterkant. Er zijn in Ridderkerk veel mooie vislocaties. Langs de Waal liggen sinds kort op acht vissteigers. Die zijn aangelegd om te kunnen vissen zonder het riet te beschadigen.

Vraag voor je gaat vissen wel eerst de gratis visvergunning aan. Dat kan op de website van hengelsportvereniging ERHV de Waal.

Ontdek ook