September is begonnen, en er staan genoeg leuke evenementen gepland in Ridderkerk. Maar we genieten ook nog heel even na van die leuke maand augustus! De terugblik:

voor de kids

Wie kent de 3×2 jeugdwielertour niet? Van 12 tot en met 17 augustus konden kinderen meedoen aan deze Ridderkerkse traditie. Maandag werd er gesport en gespeeld. Van dinsdag tot en met vrijdag fietsten de kinderen een route van zo’n 35 kilometer naar zwembaden in de regio om daar leuke spellen te doen. Op zaterdag was er een optocht van versierde fietsen. Wat een feestje was het!

Ook de Tentweek in Slikkerveer was een groot succes! Van 19 tot en met 23 augustus stonden er twee tenten in het Electropark, waar de hele dag allerlei activiteiten waren voor kinderen en jongeren.

Benieuwd wat er deze maand allemaal te doen is?

wielerfeestje

Dinsdag 13 augustus kon je de beste wielrensters ter wereld aanmoedigen. En dat deed Ridderkerk! De tweede etappe van de Tour de Femmes ging door Ridderkerk. De dames reden via de Rotterdamseweg, de Populierenlaan en de Verbindingsweg. Was jij er ook bij?

Muziek!

De zomervakantie werd muzikaal afgesloten: zaterdag 31 augustus kon je eerst naar de Donckse Fair en daarna naar Muziek aan de Waal. Tijdens de Donckse Fair bij Huys ten Donck konden bezoekers volop genieten van poëzie, muziek en theater. Er was ook een Open Podium waar je je talent kon laten zien. Muziek, zang, theater, poëzie, rap, DJ-ing, spoken word of dans, er was voor ieder wat wils!

En toen: Klassiek aan de Waal! Op een drijvend ponton bracht een volwaardig orkest een klassiek concert. Terwijl bezoekers genoten van de prachtige ondergaande zon op de Waal konden zij, vanaf de oever of een boot, luisteren naar bekende en onbekende klassieke nummers. Heb jij er ook zo van genoten?

In september staat er ook genoeg leuks op de agenda. Benieuwd?

Ontdek ook