herfstvakantie pret

Volgende week is het herfstvakantie. Natuurlijk kun je thuis even heerlijk bijkomen. Of misschien wil jij eropuit? Wij hebben alvast een paar uitjes in Ridderkerk voor jou op een rijtje gezet!

Nacht van de nacht

Ontdek hoe mooi de nacht is tijdens de Nacht van de Nacht op zaterdagavond 26 oktober. Ga mee met de lichtjeswandeling door het Waalbos en luister naar bijzondere verhalen die voor, tijdens en na de wandeling worden verteld.

Er is plek voor ongeveer 25 wandelaars. Zij zijn vanaf 19.00 uur welkom in bezoekerscentrum de IJsvogel aan de Waalweg 9a. Je kunt je per mail aanmelden voor deze gratis nachtelijke activiteit.

Dat is even schrikken!

Lekker griezelen tijdens Halloween! Ben je klaar voor een spannende avond? In de herfstvakantie zijn zelfs meerdere Halloweenfeesten in Ridderkerk.

Op donderdagavond 31 oktober wordt De Loods omgetoverd tot spookhuis mét horrorpersonages die je laten schrikken. Ontsnap jij uit het spookhuis?

Voor het tweede feest kun je je zwarte kat en heksenhoed gerust meenemen. In De Gooth is namelijk op zaterdagavond 2 november een Halloweenfeest met als thema ‘witchy’, oftewel hekserij. Voor het laatste feest worden spookachtige accessoires en griezelige poppen uit de kast getrokken. DJ’s Team Rush Hour en Carel zorgen tijdens het Halloween Tienerfeest op zaterdagavond 2 november in De Loods voor de beste Halloween vibes!

het regent, de pannetjes worden nat

Het is lang en breed herfst. De bomen verkleuren en laten hun bladeren los, het regent wat vaker en de dagen worden korter. Hoog tijd om op dinsdag 29 oktober een herfstparaplu te maken. Stiften, bladeren, verf en andere herfstdecoraties in de aanslag en versieren maar. Speciaal voor kinderen tussen de 8 en 14 jaar. Facet Ridderkerk vraagt een kleine bijdrage. Graag vooraf even aanmelden.

Hop, die bike op

Heb jij al kennis gemaakt met de nieuwe pumptrack in Ridderkerk? In de herfstvakantie biedt de gemeente Ridderkerk samen met Waalhalla meerdere workshops met BMX of stuntsteps aan. Sla je slag en trotseer de bulten en kombochten van de pumptrack. De workshops zijn op donderdag 31 oktober, op verschillende tijden. Aanmelden kan via Facet Ridderkerk.

ouderwetse spelletjesmiddag

Regen, regen en nog eens regen? Wil je er toch even tussenuit? Aafje Reyerheem nodigt jong en oud uit voor een ouderwetse spelletjesmiddag in De Reyerheem op maandag 28 oktober tussen 14.00 en 16.00 uur. Sjoelstenen in de aanslag en sjoelen maar! Of speel een potje rummikub of klaverjassen. Er is genoeg keuze voor iedereen!

Aan de wandel

Even tot rust komen in de natuur kan natuurlijk ook! Ridderkerk heeft verschillende mooie parken waar dit kan. Geniet van de herfstkleuren dicht bij huis. We schreven er eerder al een blog over, die je hier kunt lezen.