de 5 mooiste fietsroutes

Of je nu een doorgewinterde fietser bent of gewoon van een ontspannen fietsrit houdt: rondom Ridderkerk heb je genoeg keuze! Laat je verrassen door prachtige natuurgebieden, schilderachtige dorpjes en rijke historie. Deze 5 mag je zeker niet missen:

20 juni 2024

1. Holland waterland

Nederland is een waterland en tijdens deze fietsroute ga je dat ook echt ervaren. Geniet van het polderlandschap en leer alles over onze (water)geschiedenis.

2. langs oude plaatsen aan het water

Deze terrasroute voert je langs de mooiste historische plaatsen in de omgeving. Laat je verrassen door de oude stadskernen en bijzondere bezienswaardigheden. En stap af om op een terras te genieten met heerlijke hapjes en drankjes.

3. vrolijk door de zuid-hollandse polders

Deze fietsroute is bewust niet zo lang en heeft leuke afstapmomenten. Een perfecte route voor het hele gezin! Denk aan het weids polderlandschap met molens, watertjes, boerderijen en nog veel meer Hollands schoon. Maar je kunt ook een bootje huren, leren over de geschiedenis van de Oude Hollandse Waterlinie en herinneringen maken bij de avonturenboerderij.

4. oer-hollands

Grazende dieren op uitgestrekte weides, sloten, molens en in de verte een kerktorentje. Deze fietsroute heeft een oer-Hollands karakter. Geniet van de heerlijke landelijke rust. Natuurlijk kan een bezoek aan de wereldberoemde molens van Kinderdijk niet ontbreken.

5. koekaasroute

Deze fietsroute brengt je door het gebied waar de koeien grazen om de allerlekkerste kaas te maken. Geniet van de oase van rust en ruimte vol veenweidelandschap, sfeervolle dorpjes en historische stadjes. Dus pak je fiets, geniet van het landschap, de koeien en… de kaas!