5x Pinksteren in Ridderkerk

Wie zich niet wil vervelen tijdens het Pinksterweekend kan opgelucht ademhalen, want er is genoeg te beleven in Ridderkerk. Ontdek hieronder waar jij terecht kunt tijdens dit gezellige extra lange weekend.

2 mei 2024

1. struin langs de kraampjes

Pinksteren betekent Pinkstermarkt in het centrum. Vroege vogels kunnen vanaf 09:00 al struinen langs de ruim 200 kraampjes in het centrum. Vergeet niet een bezoekje te brengen aan de Kerksingel, want hier vind je diverse oude ambachten, waaronder een palingrokerij.

2. vier een feestje op het koningsplein

Ben je klaar met winkelen op de Pinkstermarkt? Blijf dan nog even gezellig hangen voor een muzikaal feestje op het Koningsplein. Vanaf 19:30 uur zal de tributeband The Cats Aglow het plein vullen met muziek. Zing mee met hits van de Cats en geniet van een heerlijke avond vol muziek.

3. proef huys ten Donck

Altijd willen weten hoe historisch eten smaakt? Ontdek zowel de binnen- als buitenkant van dit bijzondere erfgoed door middel van je smaakpapillen tijdens de Dag van het Kasteel tijdens het Pinksterweekend.

4.Moedig de roparunteams aan

Kom zondag 20 mei naar het Koningsplein en juich de 37 Roparunteams toe terwijl ze met veel enthousiasme passeren. Op het Koningsplein kun je vanaf 10:00 uur genieten van muziek, en vanaf 14:00 uur zijn er live optredens, waaronder van Perry Zuidam

5. ontsnap de drukte

Wil je liever ontsnappen aan de drukte van het Pinksterweekend? Trek dan je wandelschoenen aan en geniet van een ontspannende wandeling door een van de Ridderkerse parken, zoals de minder bekende maar prachtige Ridderkerkse Grienden.