5x hardlooproutes

Het is relatief goedkoop en je kunt het op elk moment van de dag doen: hardlopen. Hardlopen zorgt voor een positieve bijdrage aan je gezondheid en je kunt heerlijk in de buitenlucht doen. Om het hardlopen te stimuleren zijn er in de afgelopen jaren verschillende gemarkeerde hardlooproutes aangelegd.

2km & 5km: voor de beginners

De 5 kilometer route (blauwe markering) gaat via het fietspad langs de Rotterdamseweg, het Dijkje, Benedenrijweg, het fietspad door de Donckse Velden en via de Kievitsweg weer terug naar het beginpunt.

Startpunt parkeerplaats van voetbalverenging Bolnes

5km & 10km: Lekker rondje

De twee routes gaan richting de kievitsweg waar ze splitsen, de groene 5km is namelijk een shortcut van de rode 10km, zodat je altijd onderweg nog kunt kiezen om af te slaan. De 10km gaat linksaf via de Kievitsweg en Donckselaan de Ringdijk op, waar je in een prachtige groenzone loopt. Via de Donkerslootsedijk, havenkanaal en Vondellaan, waar de 5km zich er weer bijvoegt richting de Burgemeester de Zeeuwstraat en de finish weer op de sportlaan ligt. De shortcut van de 5km gaat over de Kievitsweg en de Westmolendijk.

Parkeerplaats Sportverenigingen aan de Sportlaan

15km: voor de lange afstand lopers

Vanaf de parkeerplaats bij restaurant de Pannekoe gaat de route naar Rijsoord. Via de Rijkstraatweg een rondje Waalbos, langs de oude zorgboerderij de NES, Pruimendijk, terug via het Zuidpad naar het Oosterpark. Dit is een mooie route voor de wat langere afstandslopers of om te fietsen. Bij elke kruising of na 500 meter zijn er markeringen aangebracht.

Parkeerplaats Startpunt Restaurant Pannekoe in het Oosterpark

Benieuwd naar de routes?

Afbeeldingen van de route vind je op de website van Laplab: Hardlooproute Ridderkerk (laplab.eu)