Ridderkerkse griend

Ontdek de bijzonder getijdegrienden en bewandel de paden door dit weelderig begroeide stuk groen in Ridderkerkse Grienden.

uniek landschap

Gelegen tussen de Gorzen en de Crezéepolder vind je de Ridderkerkse Griend. Net als de Crezéepolder staat dit natuurgebied in directe verbinding met de Noord, wat betekent dat het getijdengebied is en wordt beïnvloed door eb en vloed. Een wandeling door de Ridderkerkse Griend omringt je met weelderige begroeiing. Om het wandelen toegankelijk te maken, zijn er wandelpaden en vlonders aangelegd waardoor je al de vele uitgegraven slootjes kunt oversteken.

Bevers en ijsvogels

Tussen de weelderige begroeide paden en uitgegraven slootjes hebben zowel de bever als de ijsvogel hun thuis gevonden in dit gebied. Om ze te kunnen spotten, is wat geluk nodig, maar de kans is zeker aanwezig. Naast de bever en de ijsvogel zijn er uiteraard nog vele andere diersoorten en plantsoorten hier te ontdekken.

Bever in de Ridderkerkse Grienden

WAndelroute over de kronkelpaden

Naast de kleine paden tussen de grienden door is het ook mogelijk om een route van ongeveer 2 km te lopen. Deze wandeling wordt uitgebreid beschreven op de website van de Natuurvereniging IJsselmonde.