Oosterpark

Aan de zuidzijde van Ridderkerk, tussen Drievliet en de snelwegen, ligt het uitgestrekte en prachtige Oosterpark. Met een indrukwekkende grootte van ongeveer 64 hectare, een lengte van 2 kilometer en een breedte van 300 meter, behoort dit park tot een van de grootste groene gebieden van Ridderkerk.

Voor jong en oud

Het Oosterpark is perfect voor zowel jong als oud. Voor de kleintjes zijn er diverse speeltuinen met schommels, glijbanen en klimrekken, en je kunt uren doorbrengen op de kinderboerderij De Dierenhof. Het park is ook ideaal voor een ontspannen picknick, met voldoende bankjes en zitplaatsen om van de natuur te genieten en tot rust te komen. En voor wie zin heeft in iets lekkers, is er ook nog het Pannenkoekenrestaurant De Pannekoe.

Sporten in het park

Voor de sportievelingen zijn de uitgestrekte grasvelden en wandelpaden de ideale plek sportieve activiteiten, zoals hardlopen, fietsen en zelf paardrijden. Verder vind je in het park ook de Soft- en Honkbalvereniging De Rowdies, Minigolfbaan De Hole Ridders en tennisvereniging d’Oudelande.

een Frisse duik

Aan de oostzijde van de kinderboerderij bevinden zich plassen, waaronder de Zwemvijver Oosterpark en het Hondenstrandje. Op warme zomerdagen bieden deze plekken verkoeling voor zowel mens als dier. Een heerlijke plek waar je in de zomer kunt genieten van het water.

Verdeeld over twee parken

Het park is verdeeld in twee delen, waarvan het oudste gedeelte ten westen van de kinderboerderij werd aangelegd in 1975, gevolgd door het oostelijke deel dat tien jaar later werd gerealiseerd. Het westelijke deel, ontworpen als een schilderachtig landschapspark, verwelkomt bezoekers met zijn slingerende paden langs weelderige grasvelden, kronkelende waterpartijen en weelderige bosjes. Hier en daar kom je zelfs een klein moerasgebied tegen. Het is de perfecte plek voor rustige wandelingen te midden van de natuurlijke pracht.