Workshop Natuurtekenen

• Waalweg, 2988 CH, 9a
  • 10:30 - 12:30
  • €10,-

Door langer te kijken zie je steeds meer

Gertjan Velthuizen gaat ook dit jaar weer de workshop natuurtekenen geven. Of “werkwinkel” zoals hij het zelf noemt. Dit jaar gaat Gertjan met de deelnemers nog een stap verder, hij laat zijn pen thuis en gaat tekenen met een wilgentak en inkt.

Het doel van de workshop is om, door tekenen, de natuur te ontdekken of vast te leggen. Tekenen maakt dat je langer naar een object kijkt en het goed in je op neemt. Door langer te kijken zie je steeds meer in tegenstelling tot de foto die je snel maakt en dan weer door loopt. De workshop laat je ook ontdekken dat tekenen erg leuk is en voor nagenoeg iedereen mogelijk is. Hoewel we de eerste tekening binnen bij de IJsvogel maken, tekenen we ook fijn buiten in het Waalbos of gewoon rond Bezoekerscentrum De IJsvogel.

Het tekenen doen we bij voorkeur staand, mocht dat lastig zijn neem dan een krukje of je rollator mee. Kennis van de natuur of teken-ervaring is niet nodig voor deze workshop.

Inmiddels heeft Gertjan al bijna 100 mensen enthousiast kunnen maken om te gaan tekenen tijdens zijn workshops in De IJsvogel. Een flink aantal van hen komt ook graag weer terug. Je kunt je via info@bezoekerscentrumwaalbos aanmelden voor de workshop van 19 oktober. De workshop begint om 9:30 uur.

Toegankelijkheid

volledig rolstoeltoegankelijk